Michale, ve futsalu působíš již několik let. Jak se z tvého pohledu vyvíjí PR a prezentace klubů nejvyšší soutěže?
Když se ohlédnu za těch sedm let, tak s potěšením mohu říct, že PR klubů nejvyšší soutěže šlo nahoru. Na druhou stranu je potřeba říct, že jsme se odráželi téměř od nuly. Hodně tomu pomohla PR směrnice. Bohužel, dokud nad kluby nevisí hrozba pokuty, některé by se samy od sebe do dneška nerozhoupaly a PR by nevěnovaly žádnou pozornost. První futsalovou sezonu jsem dokonce například na ligový web psal komentáře všech klubů sám. V praxi to vypadalo tak, že jsem v pátek večer obvolal dvanáct trenérů nebo zástupců klubů, a pak psal a psal. Ty doby jsou už naštěstí pryč. (smích)

Když se řekne PR manažer, jak ty vidíš toho ideálního?
Vidím týpka v obleku, který jen rozdává práci a dostává za to nehorázné peníze. (smích) Ne teď vážně. Ideální PR manažer musí mít čich na dobré lidi a musí je umět správně řídit. Vše je o správné komunikaci, na které si já osobně zakládám. V ideálním světě má pod sebou PR manažer člověka na Instagram, na Facebook, na ligový web, na grafiku, na fotky, na videa a na komunikaci s kluby. Jak vidíš, do ideálu máme ještě daleko.

Jak moc důležitý segment klubu je podle tebe vlastní prezentace klubu navenek? Měly by kluby klást větší důraz na to, jak se prezentují?
Stoprocentně by měly kluby v sebeprezentaci přidat. V české futsalové lize se strašně moc peněz dává do platů hráčů. Kdyby se nějaké procento z nich dalo do propagace a marketingu, nebo alespoň do člověka, který to v klubu bude rád dělat, tak se klubové PR razantně posune. Někteří funkcionáři by si měli uvědomit, zda chtějí hrát futsal pro lidi nebo pro sebe. Věřím, že cílem nás všech je mít plné tribuny, ale nelze čekat, že to celé zařídí svazové PR. Kluby musí zacílit na svou lokalitu a lidi kolem sebe. Těší mě, že některé týmy už tuto strategii pochopily a začínají investovat i do své vlastní propagace než jen do hráčů. Vsadím se, že za pár let bude takto fungovat každý prvoligový klub.

Co se týče sportovní stránky, nejvyšší soutěž je rozdělena na pět týmů a ostatní. Vidíš také nějaké kluby odskočené, co se týče PR?
Ano, vidím. Je to jednoduché. Lepší PR mají buď kluby, které hrají na špici, to je tebou zmiňovaná první pětka, a pak mančafty, kde se chtějí PR věnovat. Ze zbylých sedmi týmů vyjmenuji týmy, které začaly PR sekcí zabývat, něco jim funguje, ale ještě se musí také dost zlepšit v ostatních věcech. V mých očích jde o celky České Lípy, Liberce, Helasu, Mělníku a těším se, co předvedou nováčci z Rapidu a Žabinských Vlků. Upřímně více očekávám od Ústeckých, ale nechme se překvapit. Prakticky je teď v lize jen jeden tým, který se PR tolik nevěnuje, což je Dynamo České Budějovice. První rok v lize přežili a třeba mě v tom druhém překvapí.

A co ve druhé lize?
Ani kluby druhé ligy by však neměly usnout na vavřínech a své vlastní prezentaci se věnovat. Pokud bych měl někoho vyzdvihnout, pak jsou to Wizards Praha a nyní se začíná pohledně prezentovat také Nejzbach Vysoké Mýto. S fanoušky dobře pracuje i Gamaspol Jeseník, kde mají každý zápas plno. Teď už se jen zlepšovat a chtít být lepší než ostatní týmy.

Na čem si myslíš, že by kluby měly nejvíce zapracovat?
Každý na něčem. Je to hodně individuální. Být v klubu odpovím si na následující otázky. Mám super web? Mám zápasový servis pro fanoušky? Mám funkční sociální sítě? Mám pravidelné aktuální informace, i když se nehraje? Udržuji komunikaci s komunitou fanoušků? Pokud bych si na něco odpověděl slovem ne, zapracoval bych na tom. Vždy je co zlepšovat a kam se posouvat. Je potřeba jen chuť správných lidí.

Klubové PR manažery čeká na konci srpna jako obvykle PR seminář v tiskovém sále FAČR. Na co se zástupci klubů můžou těšit?
S PR komisí SFČR, kterou velmi dobře vede Petra Panchartková, jsme připravili program, kde kromě tradiční PR směrnice, rozboru chyb z loňské sezony a marketingových povinností, vystoupí také tiskový mluvčí normálního fotbalového klubu z normálního města. Jméno si nechám zatím pro sebe. A čeká nás také vystoupení na téma Instagram a sociální sítě ve futsalu.

Sleduješ také zahraniční futsalové soutěže a jejich prezentaci? Popřípadě kde ty se ve své práci inspiruješ?
Občas sleduji španělskou ligu, ale inspiraci nacházím ve fotbale, hokeji, či jiných větších sportech, které na sociálních sítích sleduji. Líbí se mi například chod klubů házenkářů z Karviné. Tak kdyby fungovaly všechny futsalové kluby první ligy, tak by to bylo skvělé. Vše pak míchám s mými nápady při běhání, které je součástí každého mého dne. (smích)

Jakožto PR manažer svazu futsalu máš na starosti práci u české futsalové reprezentace. Jak vypadá tvůj den, když se hraje například kvalifikace o MS?
Během reprezentačních akcí je vždy dopoledne před zápasem čas vydat ven poslední zajímavé informace s ohlasy. Poté lidem nabídnout, kde zápas sledovat, když nemohou dorazit do haly. Během utkání se snažím komunikovat na sociálních sítích a přidávat živé informace. Pokud nedorazí fotografové, tak během zápasu reprezentace i fotím a dělám si samozřejmě poznámky k článku. Po skončení zápasu natočím video a audio rozhovory a jdu ke stroji. Z pravidla končím až pozdě večer, kdy je vše zveřejněno. Pak se stavím na pokoj za realizačním týmem, kde se člověk domlouvá na dalším postupu, strategii a může trochu oddychnout z celodenního shonu. Celý takový den je dřina, ale díky lidem u reprezentace je to i velká zábava. V týmu není žádný negativní článek, to se mi líbí.

V listopadu čeká českou reprezentaci baráž o MS s Chorvatskem. Co vše máš na starosti a kdy začíná PR příprava na takovouto akci?
Příprava už běží, měli jsme dvě porady celého organizačního týmu. Mám na starosti webovou prezentaci zápasu, případnou prezentaci prodeje lístků, dodání grafiky pro marketingové účely zápasu dle domluvy se STES, vytvářím zápasový bulletin a komunikuji s produkcí zápasu, což obsahuje moderátora, hudbu, maskoty, show kameru, LED obrazovku a její střih, roztleskávačky a další. Nicméně ještě přípravy v takovém demo módu, jelikož čekáme na rozhodnutí UEFA, zda se bude hrát s diváky nebo bez nich. Je totiž dost odlišné hrát před vyprodanou halou nebo jen před TV kamerami. Pak bychom vrhli veškeré síly do propagace TV zápasu s cílem porazit Ordinaci v růžové zahradě! (smích)

Na závěr prozraď, jaký je tvůj nejlepší (nejvtipnější) zážitek z reprezentační akce?
Mám dva. První má na svědomí Radek Klier. Když jsem ještě hrál futsal na okresní úrovni, tak jsem si v rámci soustředění v Kadani s reprezentací zatrénoval. Radek mě celou dobu tajně natáčel, pak k tomu přidal zcela vážné ohlasy trenéra Tomáše Neumanna, legendy Romana Mareše a ještě někoho. Vzniklo z toho virální video o tom, že má repre nového hráče. Tím, jak to bylo věrohodně natočené, tomu spousty lidí uvěřilo. Někteří mi i psali gratulace. (smích) Dodneška se to video někde potuluje na YouTube nebo Facebooku. A tím druhým jsou hlášky Libora Gerčáka. Jednou, když byl na střídačce a my dali fakt pěkný gól, tak například prohlásil: „To už smrdělo futsalem!“ (smích)

Další aktuality

Michal Seidler: Letní příprava byla krutá
Michal Seidler: Letní příprava byla krutá 02.09.2020

Šestinásobný nejlepší futsalista roku Michal Seidler se stal nejzvučnější posilou Interobalu. Český reprezentant nám přiblížil, jakou mají za sebou v Plzni letní přípravu a koho považují za své největší konkurenty v nadcházející sezoně.

Slavia musí mít jen ty nejvyšší ambice, uvědomuje si Homola
Slavia musí mít jen ty nejvyšší ambice, uvědomuje si Homola 01.09.2020

Také v této sezoně bude nosit kapitánskou pásku služebně nejstarší slávistický futsalista Jan Homola. V červenobílém dresu začíná svoji sedmou sezonu. Navíc druhým rokem povede jako trenér oba juniorské týmy. Cíle má před sebou jednoznačné. Chce tři medaile.

Michal Hůla: Máme tým, co bude útočit na titul!
Michal Hůla: Máme tým, co bude útočit na titul! 31.08.2020

Brankář Michal Hůla odchytal generálku proti Slavii a pomohl několika dobrými zákroky Svarogu zvítězit. Dvaadvacetiletý talentovaný gólman cítí důvěru nového španělského trenéra Eloye Alonsa. Pochvaluje si změny, které kouč zavedl, a sebevědomě vyhlašuje boj o nejvyšší příčku.