Česká futsalová reprezentace si po devíti letech zahraje na mistrovství světa. Ještě před odletem týmu trenéra Tomáše Neumanna do Litvy se rozehraje také 1. Futsal liga. „Všichni pevně věříme a přejeme si, aby český tým v Litvě uspěl. I proto jsme si nadělili značku, která je hravá, moderní a energická. Přesně taková, jaký je futsal,“ prozradil PR manažer SFČR Michal Pavlík. Zástupce marketingové agentury STES pro futsal Tomáš Vejr ho doplnil: „Futsal je náš sport. Proto jsme ke kampani připojili hashtag #nasfutsal.“
Představení nové identity Futsal
Nová identita futsalu vznikala několik měsíců. Ujal se jí přední český grafik Jan Moucha z kreativního studia VMLY&R ve spolupráci se STES a Svazem futsalu ČR. Věříme, že se Vám nová futsalová značka zalíbí. Je jiná než ostatní a je zcela nová. Český futsal nikdy nic podobného neměl.
„Přeji novému futsalovému brandu, který je velmi specifický, a mně osobně se opravdu velmi líbí, jen to nejlepší. Aby byl přijat futsalovou i širokou veřejností, aby pomohl futsalu při zviditelňování se jako svébytného a hrdého sportu. Aby se každý futsalista mohl se svým sportem doslova sžít a identifikovat. Futsalu a brandu zdar!“ prohlásil předseda SFČR Otakar Mestek.
Na futsalové identitě pracoval také Václav Kudrna ze společnosti STES: „Jsem velmi rád, že se nám podařilo vytvořit originální a ucelenou identitu futsalu. Musím poděkovat nejen Janu Mouchovi z agentury VMLY&R, ale i všem ostatním, kteří se podíleli na tvorbě nového brandu futsalu. Futsal, jakožto velice atraktivní sport, si zaslouží pozornost široké veřejnosti. Věřím, že nám tato změna pomůže i v oblasti marketingu a obchodu. Zároveň bych rád popřál hodně štěstí naší reprezentaci na blížícím se Mistrovství světa v Litvě.“
„Futsal je velice energický sport, proto bylo mým cílem tuto energii přenést i do vizuální identity. Nejdominantnějším prvkem jsou diagonální trajektorie letu míče, které jsou použity jak v logu, kde tvoří střela do „vinglu“ branky stylizované písmeno F, tak v celém vizuálním systému,“ popisoval tvorbu autor logo manuálu Jan Moucha z agentury VMLY&R. „Střely se objevují buď jako grafické pozadí na různých materiálech nebo jako samostatný motiv. Dynamiku dále podporuje i použití kurzívního řezu písma Raptor od české písmolijny Superior Type. Pevně věřím, že bude nový vizuální styl dobře přijat, a že nový kabát pomůže odstartovat další úspěšnou etapu tohoto skvělého sportu,“ dodal.
Další aktuality